קפה מהסרטים

קפה תמיד היה ויהיה מצרך מרכזי של הקולנוע, בעיקר האמריקאי.  מאודרי הפבורן עם כוס הקפה שלה ב – “ארוחת בוקר בטיפאני” ועד  שיחה פשוטה בסרט “קפה וסיגריות”.  ספל קרמי או כוס נייר , הקפה הוא האביזר המושלם שעוזר להגדיר רגעים ורגשות של שחקנים.

אבל לפעמים זה לא רק עוד אביזר לסצנה, הקפה מדי פעם תופס פוקוס משמעותי בכמה סרטים, ברגעים הפופולאריים ביותר. אז, הרי לכם רשימה ממש לא מדעית ולא אובייקטיבית שלנו על רגעי הקפה הטובים ביותר בתולדות הקולנוע העולמית!

“L.A. STORY”

(1991)

בתחילת שנות התשעים, הערות הזמנה לקפוצ’ינו לא היו מקובלת כמו היום, אבל בסרטו של סטיב מרטין אתה מקבלים טעימה מההתחלה של התקופה. שולחן מלא היפים מתאר בפירוט רב את הזמנותיהם למלצר. “אשתה קפה נטול קפאין.” “בשבילי אספרסו נטול קפאין.” “בשבילי קפוצ’ינו כפול ללא קפאין.” “בשבילי חצי קפה כפול ללא קפאין עם טוויסט של לימון.” האחרון הוא מדהים. וכך גם קפה נטול קפאין! (או שלא?)

קרדיט: Drunkin Stuper

 

“Airplane 2”

(1982) 

הקומדיה משנות השמונים כוללת כמה אגדות משחק, כולל רוברט הייס וג’ולי הגרטי. בסצנה המצחיקה הזו נוסעי מטוס מתרסק מודאגים יותר מחוסר קפה מאשר האיום הקרב ובא.

קרדיט: Nena Nenas

“ארבינקא”

(1967)

הסרט “ארבינקא” במרכזו עמד ארבינקא, אותו גילם השחקן חיים טופול האגדי, שכיכב גם בסרטו הראשון של קישון, סאלח שבתי. הסרט, מתבסס על כמה רעיונות הומוריסטים של אפרים קישון ומלווה את ארבינקא בכמה הרפתקאות : במקרה שלנו, ארבינקא חוזר מקניית ספל אספרסו כאשר עוצר אותו שוטר מבולבל (שייקה אופיר הגאון). היצירה הישראלית בשלמותה, אין מה להרבות במילים פשוט תצפו, הנאה מובטחת.

קרדיט: ChannelIsraeli

“Breakfast at Tiffany’s” 

(1961)

אולי אחד הסרטים האיקוניים ביותר ברשימה זו. ארוחת הבוקר בטיפאני נחשבת בעיני רבים לאחד הסרטים הגדולים בכל הזמנים. הסרט בוצע בשנת 1961 ובוים ​​על ידי בלייק אדוארדס, ועוקב אחר חייה של הבחורה הנאיבית הניו יורקית, הולי גולייטלי, אותה גילמה אודרי הפבורן. בסצנת הפתיחה, הפבורן, בשמלה שחורה ופנינים, מתבוננת בחלון טיפאני ושות’ המפורסמת כשהיא שותה מכוס קפה טייק אווי. הסרט זכה במספר מועמדויות וזכה בשני פרסי אוסקר: הסיפור המקורי הטוב ביותר והשיר המקורי הטוב ביותר עבור “Moon River”.

קרדיט: deepsandwich

“Sudden Impact” 

(1983)

הסרט הרביעי בסדרה הארי המלוכלך, Sudden Impact מציג את קלינט איסטווד, המגלם את לוחם פשע לא שגרתי בשם קאלאהן, הפועל לפתור שורה של מעשי רצח מסתוריים. איסטווד גם ביים אותו. בסצנה זו, המלצרית המגישה את הקפה מנסה להזהיר את דמותו של איסטווד כי חמושים מנסים לשדוד את בית הקפה על ידי שפיכת כמות מוגזמת של סוכר בקפה שלו. לקראת סוף הסצנה אנו יכולים למצוא את המילים האיקוניות ‘קדימה, עשה את יומי’ שאמר איסטווד לאחד החמושים. למה בעברית זה נשמע לא מאיים?

קרדיט: ghostb13

“סוסעץ”

(1978)

בסרטו של יקי יושע גדליה בסר משחק את עמינדב סוסעץ, צייר ישראלי, שמשאיר את אשתו ובתו בניו יורק, וחוזר לישראל לאחר שנים של היעדרות. סוסעץ מבקש לפענח את פשר תחושת כישלונו כאדם, כאיש משפחה, כאמן. חבריו הטובים מתו במלחמה, ציוריו נשרפו, את משפחתו נטש, אין לו עבר, אין לו עתיד. בסצנה הזו הוא פוגש באנסברג, חבר ילדות שהפך לתימהוני חסר בית. אנסברג מנסה בדרכים בלתי-שגרתיות להחזיר את האהבה לתל אביב ומצפה מסוסעץ ה”מצפונאי” שיסייע לו בכך. רואים כאן את תרבות בתי הקפה ברוח התקופה.

קרדיט: humusfetish

“YOU’VE GOT MAIL”

(1998)

דמותו של טום הנקס, ג’ו פוקס, מציגה את מחשבותיו העמוקות השנונות על רשת סטארבקס בשילוב עם תחומי האהבה שלו לקתלין קלי שמשחקת מג ראיין. “אנשים שלא יודעים מה לעזאזל הם עושים או מה קורה בכלל על פני האדמה ויכולים תמורת 2.95 דולר בלבד, לקבל לא רק כוס קפה, אלא תחושת הבנה עצמית: גבוה. נְטוּל קָפֶאִין. קָפּוּצִ’ינוֹ.” האמת, מה שהכי מצחיק בסצנה הזו זה שפעם, היית יכול להשיג קפוצ’ינו נטול קפאין תמורת שלושה דולרים. מה הסיפור הזה עם קפה נטול קפאין בכל הסרטים?

קרדיט: globoos69

“MEN IN BLACK”

(1997)

כאשר הסוכן “J” (טומי לי ג’ונס) שואל את הסוכן “K” (ויל סמית) אם הוא רוצה קפה, ויל דוחה אותו. זה כנראה לטובה; כשג’יי נכנס למשרד הוא רואה שהקפה מיוצר ונמסר על ידי חייזרים דמויי תולעת. “זה לא נטול קפאין, נכון?” שואל ג’יי בבוז. “קינמון וינאי”, מגיבה תולעת. זכרו, תמיד טוב לדעת מהיכן הקפה שלך מגיע.

קרדיט: SPAMSHIT2

“THE LEGO MOVIE”

(2014)

זו סצנה קצרה, אבל היא משקפת תופעה שכולנו מכירים היטב – המחירים המופקעים של קפה ברשתות. “זה 37 דולר”, אומר הבריסטה. אמט העליז בקולו של השחקן כריס פראט. “מדהים!” בנתיים, יש תור אינסופי של עובדי בניין הנושאים כוסות קפה זהות משלהם. ככל הנראה בעיר בריקסבורג, אנשים לא מגדירים את עצמם באותה מידה לפי הזמנות הקפה האישיות שלהם כמו הדמויות בשאר הסרטים.

קרדיט: egrimegrim

“KICKING AND SCREAMING”

(2005)

לסרט הזה יש עלילת משנה שלמה המוקדשת לקפה. כשפיל (וויל פרל) רוצה לנצח את הקבוצה של אביו בכדורגל בליגת הילדים, הוא פונה לשכן הנקמן של אביו, מייק דיטקה, לקבלת עצה. אחד הדברים הראשונים שדיטקה עושה הוא לפוצץ את פיל בשתיית קפה, מה שפיל האובססיבי לבריאות תמיד היה נמנע, מכיוון שקפה לטענתו “מכווץ כלי דם”. תוך זמן קצר פיל נהיה מכור והופך ללקוח תכוף ושוחק בבית קפה מקומי.

קרדיט: Movieclips

“ROLE MODELS”

(2008)

איש המכירות דני וחברתו בת ‘(פול ראד ואליזבת’ בנקס) עוצרים לבית קפה לשיחה –  כיאה לקומדיה אמריקאית קלאסית, שם דני נכנס לסערה סרקסטית על מוסכמות השמות היומרנים הנפוצים כיום בענף הקפה. ” ‘ונטי’ הוא קפה גדול”, מציינת בת בפשטות, ומנסה לגרום לדני להפסיק לתקוף את הבריסטה. “לא, ‘ונטי’ הוא עשרים,” דני יורה עליה. נראה שהוא לא מוכן להגדיר את הקפוצ’ינו  שלו שאגב הוא שוב נטול הקפאין –  “ונטי”.

קרדיט: MPB326

“PULP FICTION”

(1994)

ג’ולס, בגילומו של סמואל ל ג’קסון, מנסה לנטרל סיטואציה מסובכת על ידי המחמאה לקפה של ג’ימי שמשחק קוונטין טרנטינו בעצמו. “אני לא צריך שתגיד לי כמה טוב הקפה שלי, בסדר?” ג’ימי מגיב, רגוע על פני השטח אבל זועם בתוכו. “אני זה שקונה את זה, אני יודע כמה זה טוב. כשבוני יוצאת לקניות, היא קונה חרא. אני, אני קונה את הדברים היקרים כי כשאני שותה אותו, אני רוצה לטעום אותו באמת.” למרות שקפה איכותי יכול לשנות את היום שלכם, הוא כנראה לא מספיק בכדי להתגבר על התסכול כשיש גופה במוסך.

קרדיט: MrGreatScenes

“THOR”

(2011)

למרות שהוא נחשב לאחד מסרטי גיבורי העל הפחות טובים שמארוול אי פעם הוציאו, נראה כי ציבור המעריצים מסכימים על דבר אחד לגבי “ת’ור”: הרגע הטוב ביותר הוא שבו הדמות מגלה את נפלאות הקפה. “המשקה הזה,” הוא מהרהר. “אני אוהב את זה.” בהתרגשות צוהלת, ת’ור מנפץ את ספלו ארצה ודורש עוד. מה שבטוח, אם הקפה יכול להרשים אל, אז כנראה שעשו אותו נכון.

קרדיט: Rodrigo Mirra

“BABY FACE”

(1933)

הסרט נוצר לפני שהייתה רגולציה  לצנזורה, ולכן הוא מכיל נושאים מיניים באופן שהיה קצת שערורייתי באותה תקופה. בסצנה שהכילה אלף תמונות! לילי פאוורס שמשחקת ברברה סטנוויק מתבאסת על עוד שידוך מניפולטיבי של אביה. בעוד השידוך, פוליטיקאי עילג בשם אד סיפל, אותו מגלם ארתור הוהל, מעביר את ידו במעלה רגלה במסעדה, לילי שופכת על היד המלטפת את כוס הקפה שלה ואומרת –  “אה, סלח לי,”  וכולה מבסוטה, “היד שלי רועדת כל כך כשאני סביבך.”

קרדיט: meninalimao

“THE USUAL SUSPECTS”

(1995)

ייתכן שלא תהיה עוד כוס קפה איקונית בתולדות הסרטים כמו זו. הקהל צופה בספל נופל על הרצפה כשהסוכן קוג’אן (צ’אז פלמינטרי) מבין, בהלם, שהוא חקר את קייזר סוז הידוע לשמצה לאורך כל הדרך. ראיתם כמה קצף הבלש הקשוח שותה?

קרדיט: Charmiabecause