גאונים, שתיינים ומכורים לקפה.

אספנו עבורכם רשימה של אנשים מכובדים מאז ועד היום שפשוט אי אפשר לדבר איתם לפני שהם שתו את הקפה של הבוקר. 

אז קדימה בואו נתחיל!


האפיפיור קלמנט השביעי

( 1536 – 1605)

Pope Clement VIII - The Man Who Baptized The Devil's Brew. - Chino Product

בתחילת כהונתו של האפיפיור קלמנט השמיני, הקפה נחשב כמשקה מרושע – דבר שהיה קשור לשטן בגלל מוצאו בארצות האסלאם. לפני שהוקיע זאת בפומבי, החליט האפיפיור לנסות את המשקה הרע בעצמו והודיע שהמשקה לא רק טעים ואמר: 'עלינו לרמות את השטן על ידי טבילה בקפה!'

בעקבות רישומים דלים מאותה תקופה, קשה לדעת האם הוא אכן הטביל אנשים בקפה או ביצע גירוש שדים, אך מה שאנו יודעים הוא בזכות האפיפיור קלמנט הקפה זכה לפופולריות במהירות בכל רחבי אירופה מה שאפשר את הצלחת הקפה גם בזמננו אנו.


וולטייר (פרנסואה-מארי ארואה)

 (1694 – 1778)

Biography of Voltaire, French Enlightenment Writer

הסאטיריקן המפורסם, הוא אחד ממכורי הקפה הנלהבים בהיסטוריה.

על פי מה שידוע וולטייר הוריד בין 40 – 50 כוסות קפה מדי יום! הוא גם שילם עמלות אדירות על ייבוא קפה מפואר עד הבית. בעוד הרופא שלו אמר לסופר ולפילוסוף שההרגל הזה יהרוג אותו, הוא חי עד הזקנה הבשלה של 83, שבתקופה ההיא זה כמו עד 120. עובדה, קפה בריא.


מרי אנטואנט

 (1755 – 1793)

31 Facts About Marie Antoinette - Marie Antoinette's Secret Moments

המלכה המפורסמת הזו, שחיה חיים מוגזמים, הקימה כפר מדומה בוורסאי בצרפת, רק כדאי שהיא תוכל לשחק את היותה ענייה, כשיש הרבה כסף משעמם אה?

אף על פי שהרגלי האכילה שלה בדרך כלל אינם מתועדים, המשרתת של מארי אנטואנט, מדאם קמפאן אמרה, "היא  אכלה רק עוף צלוי או ושתתה רק מים. הדברים היחידים שאהבה  חוץ מזה היו הקפה של הבוקר שלה ומעין לחם אליו התרגלה בילדותה בווינה”. לא פלא שאמרה "אם אין לחם תאכלו עוגות" כשברור שעוגה הולכת הכי טוב עם קפה.


נפוליאון בונפרטה

 (1769 – 1821)

Napoleon Bonaparte en 2020 | Napoleón bonaparte, Frases de napoleon bonaparte, Napoleón

אם כבר מנהיגים, אולי הגדול מביניהם, על פי הדיווחים המצביא הצבאי והפוליטי הצרפתי  שהיה ידוע כחובב קפה מושבע, ביקש כף קפה כבקשה אחרונה כשהוא על ערש דווי. הנתיחה שלאחר מכן חשפה קפה בבטנו.

הוא אחראי גם לציטוט שהופיע על המון כוסות קפה:

"אני מעדיף לסבול עם קפה מאשר להיות חסר טעם."


לודוויג ואן בטהובן

 (1770 – 1827)

10 Composer Hairstyles for 2019 – Ann Arbor Symphony Orchestra

קודם כל, הייתם מאמינים שנפוליאון גדול מבטהובן רק בשנה?

בטהובן למד על הקומפוזיציה המוזיקלית מאביו בגיל צעיר, אך לאחר שאיבד את שמיעתו בילדותו, הוא נעשה אובססיבי לדברים מסוימים, כמו קפה. לאחר ילדות קשה עם הורים פוגעניים, הוא פיתח תלות גם באלכוהול מה שגרם בסופו של דבר למותו באמצעות נזק לכבד.

אך בצד החיובי של חייו, בטהובן שתה קפה באדיקות, כאשר לפני ההכנה הוא היה סופר 60 פולי קפה בדיוק ובכל פעם היה בודק אותם פעמיים רק כדי להיות בטוח. הוא תמיד הכין את הקפה שלו באמצעות מכונת זכוכית – כנראה דומה למקינטה ברעיון שלה.


תיאודור רוזוולט

 (1858 – 1919)

Trump isn't big on reading. Teddy Roosevelt consumed whole books before breakfast. | Grand Forks Herald

הנשיא ה – 26 של ארצות הברית השיג המון בחייו והקרדיט בספרי ההיסטוריה צריך להינתן לקפאין וסוכר. רוזוולט שתה גלון ביום ( 3.7 ליטר!) וזאת עובדה שאתם יכולים לבדוק. לעתים קרובות הוסיף למשקה בודד חמישה עד שבעה גושי סוכר, אם כי בסופו של דבר עבר לסוכרזית(או מה שהיה בתקופה ההיא). בנו תיאר את נפח הצריכה של טדי כ"יותר בקרוב יותר לאופי של אמבטיה ממשקה".


ג'קי צ'אן

(1954 – עד היום)

Pin on Martial Arts

ג'קי צ'אן ידוע בכל רחבי העולם בכיכובו בסרטי פעולה שם הוא מציג את פעלולי אומנויות הלחימה המדהימים שלו.

השחקן שבמקור מהונג קונג, מכיר את תרבות הקפה בסגנון המערבי בזכות תקופת השלטון הקולוניאלי הבריטי. הקפה בצעירותו הוגש בעיקר לצד ארוחות בסגנון מערבי נכנס לאופנה כשרשתות כמו מקדונלד'ס וסטארבקס השיקו את חנויותיהן והפכו פופולריות בקרב הדורות הצעירים.

הונג קונג הופכת בהתמדה למרכז תרבות קפה וג'קי צ'אן שהבחין בפער בשוק בשנת 2006 החליט להשיק את את רשת בתי הקפה "ג'קי צ'אן" בסין, סינגפור, הונג קונג ובפיליפינים. בחנויות שלו מוכרים קפה ודים סאם שזה שילוב פופולרי. האמת? נשמע טעים.

צ'אן אמר "קפה, כמו מוזיקה וסרטים, ללא גבולות. קפה הוא גם שפה בפני עצמה."


ג'רי סיינפלד

(1954 – עד היום)

The 11 Coolest Cars in Seinfeld's 'Comedians in Cars Getting Coffee' – Robb Report

הקומיקאי מפורסם בעיקר בזכות הסדרה המפורסמת על חייו, מעיד על עצמו שבלי שתי כוסות קפה בבוקר אין עם מי לדבר. בעקבות האהבה "הסדרתית" שלו לקפה, הפיק סדרת רשת מצחיקה שבה הוא מארח כל פעם קומיקאי אחר והם שותים קפה ביחד ברכב. סיינפלד סיכם את הקפה בצורה מושלמת:

"אנחנו רוצים לעשות הרבה דברים; אנחנו לא בכושר נהדר. לא ישנו שנת לילה טובה. אנחנו קצת בדיכאון. קפה פותר את כל הבעיות הללו בכוס אחת קטנה ומענגת."

מה עוד תוכלו לבקש?


יו ג'קמן

(1968 – עד היום)

Why Hugh Jackman's Wolverine Is the Best Superhero Performance Ever | GQ

כאחד השמות הגדולים של הוליווד, השחקן יו ג'קמן כיכב בסרטים כמו
X- Man ,Wolverine ו- The Greatest Showman.

במקור מאוסטרליה, מדינה הידועה בזירת הקפה שלה, הוא תהה כיצד הוא יכול להביא נתח מהשוק לניו יורק תוך שהוא מחזיר תמורה לקהילות עניות ברחבי העולם.

הוא הקים קרן הנקראת "Laughing Man" המשקיעה בקהילות חקלאיות ברחבי העולם וברווחה שלהם, כל זה נרקם כאשר טייל באתיופיה, שם פגש ג'קמן איכר צעיר בשם דוקאלה, ממנו קיבל השראה לשנות את חייו לטובה.

כל הרווחים מהקרן נתרמים בחזרה לקהילות גידול קפה למטרות  דיור וחינוך באמצעות מלגות אוניברסיטאיות. כל סוגי הקפה הם בשיטת המסחר Fairtrade, הקרן ללא ספק משנה את חייהם של האנשים המרכיבים את שרשרת האספקה של הקפה בעולם.


בריטני ספירס

( 1981 – ועד היום)

The most "Toxic" stories Britney Spears shared about young fame – Film Daily

בריטני ספירס זכתה לתהילה בסוף שנות התשעים כשהייתה רק בת 16, עם 'Baby One More Time' ועוד מלא שירים שבאמת אי אפשר לשמוע יותר.

בריטני שותה אינסוף קפה ביום ומצטלמת כל הזמן עם המשקה המכיל קפאין בידה.

אומנם הקריירה שלה תועדה באופן נרחב בתקשורת הבינלאומית אך מה שפחות ידוע עליה היא אימפריית הבושם שהיא יצרה.

האהבה שלה לקפה בלבד, כמובן לא הספיקה כדי להרוויח מקום ברשימה זו אבל היא כאן מסיבה אחת: שני הבשמים הרשמיים שהוציאה, Prerogative  ו- Private Show, בנויים בעיקר  מקפה וכוללים  ארומות מובחנות של 'קצף אספרסו' ו -'קפה קר'!


אז אם אתם מרגישים שאתם שותים יותר מדי קפה, תשמחו.

יש מצב שיום אחד תהפכו לשליט צבאי גאון, מוזיקאי מצליח או אפילו לאומן קונג-פו.