12 דברים יוצאי דופן להוסיף לקפה שלכם

בזמן שרוב האנשים מתחילים את הקפה של הבוקר עם קצת חלב, סוכר, או פשוט טורקי אורגינל, חלק נכבד מצרכני הקפה מרגישים צורך בתוספת אחרת של משהו שיפחית מרירות, יגביר את המתיקות ויקום לילד ב4 בבוקר. אז נכון, חלב וסוכר אמורים לפתור את זה, אך הם לא מתאימים לכולם. להלן 12 דברים יוצאי דופן שאנשים מכניסים לקפה של הבוקר.

אגב.. לפני שתנסו משהו מהרשימה הזו, אנו ממליצים לכם להיות בטוחים ב 50%, להבין בצורה הכי ברורה שאין לכם שאם זה אכן בהיר כשמץ ותחליטו להוסיף משהו חדש לקפה, זכרו שאם יש ספק, יש בעיה.

#1 חמאה

לשים חמאה בקפה נהיה טרנד פופולרי בקרב סלבריטאים אמריקאים שאף אחד לא מכיר כמו למשל, שיילין וודלי. בכללי סטודנטים בקולג' עושים את הדרינק המוזר הזה (משהו צריך לעזור להתגבר על ההנגאובר לא?). בכל מקרה, הבלנד זה מכונה "קפה חסין כדורים" וכאמור מיוצר על ידי מיזוג קפה עם צ'אנק חמאה ומעט שמן קוקוס.

 

( בתמונה: שיילין וודלי. שמת חמאה גם בשיער אה?)

היתרונות התזונתיים מאחורי המשקה כוללים ביצועי עבודה משופרים, רמות אנרגיה גבוהות וירידה במשקל. עדיף כמובן להשתמש בחמאה המוזנת בעשב, שהיא מזון-על בריא ללב ועשיר בנוגדי חמצון וויטמינים שורפי שומן בגוף. חמאה לא בריאה= פייק ניוז.

#2 מלח

לא, לא, כן, כן,  התכוונו למלח!

יש אנשים שטוענים שהוספת מלח לקפה מקטינה את המרירות שלו. אם אתה מכין קפה בעצמך בבית, כך אומרים, נסו להוסיף אותו לקפה שלכם לפני הבישול או לחליטה קרה כדי למקסם באמת את הטעם. בינינו, אפשר גם פשוט לסרב.

(בתמונה: אצבעות)

#3 הל

נו באמת, איזה ישראלי לא מכיר את הטריק?

ברור שהדרך להפוך קפה לאקזוטי הוא ע"י הוספת תבלין מזרח תיכוני משלנו לכוס. אך ידעתם שהוא גם מנטרל את השפעת הקפאין? אם אתם מאותם המשיגנע שמקבלים עצבים מקפה או מאין קפה, היי!  

בנוסף נעשה שימוש נפוץ בהל גם ברפואה האיורוודית (רפואה הודית מסורתית) להרמת מצב הרוח, להפחתת כאב ולעודד מצב נפשי רגוע. כבונוס, זה יכול גם לעזור לעורר תיאבון ולסדר כאבי בטן. נטשתם את הכתבה לטובת סיבוב בשוק התבלינים הקרוב? לא כל כך מהר! יענו סעו במהירות המותרת.

(שולחן מלא ברפואה האיורודית. בתאבון!)

#4 ביצה

וחשבתם שהחמאה מוזרה.

קפה ביצה סקנדינבי הוא משקה מסורתי בחלקים מסוימים של לפלנד, מקום הולדתו של מולי אווז הבית ואקה המפקדת. המשקה הדהד עד למערב אמריקה, מקום הולדתו של טראמפ וחומת מקסיקו. המשקה מיוצר על ידי ערבוב ביצה גולמית שלמה עם קפה בטרום הרתחת המים.

התוצאה לפי השמועות היא הפרדה מוחלטת בין שטחי הקפה והמים, כך שיוצא משקה נטול משקעים או עכירות. הסינון גורם לקפה להיות בצבע ענבר בעל מרירות מתונה ובמשקה עדיין נמצא את השמנים האתרים הנהדרים של הקפה. בהחלט ניסוי ששווה לנסות להתנסות ולהתנסח איתו.

(סבתא שלי הייתה חונקת אותי אם הייתי שם ככה כוס בקצה)

#5 גלידה

כי למה לא? אני יכול לומר באופן אישי שגלידה היא כנראה התוספת הטובה ביותר לקפה שקיימת אי פעם בעולם הגלובוסי הזה. היא התחליף המושלם לחלב או סוכר, הופכת את הקפה שלכם למתוק וקל לשתייה אם הטעם מריר לכם מדי. תעשו לעצמכם טובה ותתענגו על המותרות שיש בחיים האלו ובטח במשקה האהוב עליכם.

(התמונה הזו צולמה בהשראת המונח "פעם שלישית גלידה".)

#6 שמן קוקוס

שמן קוקוס משמש ומשמן כמעט כל דבר בימינו, אז מדוע לא להוסיף אותו גם לקפה?

בעולם טוענים כי שמן קוקוס משפר את הקפה, גורם לו לטעם טוב יותר ומספק הרבה יתרונות בריאותיים. כפית מהשמן תעזור להאיץ את חילוף החומרים, תגביר את המערכת החיסונית ותשאיר אתכם מרוצים, זה עובד כמו קסם. לגבי הטעם אנחנו עוד מתלבטים.

(קוקוס. יש לו שמן, בפנים.)

#7 שיבולת שועל

ארוחת בוקר וקפה בפעם אחת? כן בבקשה. חוסכים זמן בשגרת הבוקר הלחוצה ע"י הוספת שיבולת שועל גולמית לכוס הקפה החמה, עד שהשיבולת מתבשלת. מוסיפים קינמון, דבש או סוכר לתוספת טעם ומתיקות. מחכים כ – 30 שניות וזורקים לפח. סתם. זה טעים מאוד ואנו ממליצים בחום.

(כשהשועל והשיבולת סופסוף נפגשים)

#8 מי טוניק

קפה קר ומוגז נשמע מוזר אבל גם מסקרן משהו, נכון?

השילוב הזה, קורה בעיקר במקומות כמו שבדיה, אבל לא בשבדיה עצמה. המשקה נוצר על ידי מזיגה של חליטה קרה או מנת אספרסו על מי טוניק וקרח. המשקה שנוצר נותן ניחוחות הדר, טעם פריך, מרענן (במיוחד בימי הקיץ החמים האלו). וכמובן בעיטת קפאין מסובבת לפנים, שכנראה שתזדקקו לה כשיתחילו הבחינות ואם סיימתם ללמוד, אז מכל הבחינות. בלילה, הפכו את המשקה הזה לג'ין וטוניק עם קפה, הדליקו איזה נר ריחני ותראו "הזמר במסכה" –  כי זה מגיע לכם.

(בתמונה: סנופ דוג. הכוונה: נסיון נואש לחבר בין ג'ין, טוניק והזמר במסכה.)

#9 לימון או ליים

 לימון במים? לימון בקפה.

תנו לקפה הבוקר שלכם בוסט הדרי כאשר תוסיפו קליפת לימון או ליים טרי (היזהרו לא לבלוע אותו). הקליפה תיפטר מהטעמים המרים של הקפה שלכם ותעצים את המתיקות שלו. מיתוס אחר מציע שקליפת לימון יכולה לנקות את השיניים לאחר שתיית קפה או אספרסו. למרבה הצער, זה נכון רק אם תוסיפו משחת שיניים לדיל הזה.

(בנתיים: קינוח מרנג לימון במילוי קפה. וואו!)

#10 קוקה קולה

ככל שיש יותר קפאין ככה יותר טוב אה?!@@#%%#$%T^&*)(_.

לקבלת המשקה האולטימטיבי, מוזגים מעט קוקה קולה לקפה קר, מה שיוצר משקה דומה לקולה וניל. התערובת מביאה לתוצאה תוססת מרעננת ותהיו בטוחים שתישארו ערים לאורך כלללל היוםםםם. הקפידו להשתמש בקפה קלוי בינוני עד כהה על מנת להפחית את הדילול ובכך למקסם את המתיקות של הסודה.

(ג'וני דפ בפחד ותיעוב בלאס וגאס – אם תנסו את זה, זה ירגיש בערך ככה.)

#11 תמצית וניל

תמצית וניל טהורה מהווה תחליף נהדר לכל הממתיקים או סוכרים מלאכותיים שהייתם משתמשים בהם בדרך כלל בקפה שלכם. כמה טיפות מהחומר הזה ימתיקו את הבישול שלכם ויוסיפו טעם נוסף מעניין, מינוס כל החומרים המשמרים בסירופי הטעם המסורתיים. אפשר גם לנסות להוסיף תמצית שקדים כדי להתנסות בפרופילי טעם.

(ואם כבר ראפרים קלאסיים – לפני האייס ונילה שלכם קבלו את ונילה אייס)

#12 חמאת בוטנים

זה היה למעשה ניסוי משלי, מכיוון שיש לי אובססיה מעט ענקית לחמאת בוטנים ואני מנסה לשלב אותה עם הכל. חמאת בוטנים תעניק לקפה החם שלכם טעם אגוזי וקרמי, ותספק את כל היתרונות הנלווים לאכילה. זה כולל תוספת חלבון שתעזור לכם להרגיש מלאים יותר כמובן בשומנים בריאים, סיבים ואשלגן. אפשר אפילו למזג קפה וחמאת בוטנים עם כמה מרכיבים אחרים כדי ליצור שייק קפה משביע.

(במבה+קפה=מדהים! לא מומלץ לתינוקות רגילים. אבל לתינוק של במבה? בדקנו וגילו האמיתי הוא 27!)

זהו.

אלו היו 12 דברים יוצאי דופן שאפשר להוסיף לקפה שלכם. לפי החשבון שלנו אתם יכולים לבחור כל חודש אחד אחר ולנסות, או שניים בחודש למשך חצי שנה או שלושה דברים בחודש למשך 4 חודשים כמובן תלוי כמה שווה X.