רואנדה ארץ "1000 הגבעות"

"1000 הגבעות"

rwanda

רואנדה היא מדינה מבורכת בתנאים לגידול קפה איכותי. אדמה עשירה ופורייה, ביצות וסאוונות שטופות שמש עם גבעות במזרח.

המדינה ממוקמת מעל כולנו בערך, כאשר הנקודה הנמוכה ביותר שלה היא 950 מטר מעל פני הים! בנוסף, הרי הגעש שברכו את הארץ יצרו אדמה וולקנית ומדרונות ירוקים כאלה שרק מחכים ליום בו צמחי הקפה יגיעו. היום הזה אכן הגיע, בערך 100 שנה אחורה ובתוך כל הנוף הזה בגובה של בין 1,700-2,100 מטר, חוואי הקפה הראשונים החלו לטפח את זני הבורבון האדום. 

לרואנדה יש ​​היסטוריה עם קפה מאז 1930. יחסית צעירה בעסק. בזמן שרואנדה נשלטה ע"י הבלגים, אולצו החקלאים על ידי הממשלה לשתול ולגדל אלפי עצי קפה מזן בורבון אדום, תוך הטלת מסים גבוהים על המגדלים והיצוא. התוצאה הייתה, שלחקלאים נותרה הכנסה קטנה מהתוצרת שלהם ובהתאם, גידולי הקפה לא היו מושקעים ומוקפדים ואפילו באיכות ירודה. למרות הפוטנציאל הגבוה.

אם זה לא מספיק, בעקבו משבר בעסקי הקפה העולמי ב -1990 ורצח עם שנעשה בשנת 1994 ברואנדה, תעשיית הקפה כמעט ונהרסו לחלוטין. התשתיות והעובדים כבר לא היו שם והאמינו ב"עסק" ועל כן עיבוד הקפה במדינה היה זעום וגידולי קפה לא היו משמעותיים.

בתום המלחמה, עקב מספרם המועט של הגברים שנותרו לאחר הקרבות והעוני ששרר במדינה ההרוסה, הנשים ברואנדה לקחו על עצמן לפתח את תחום הקפה, מגידול ועד עיבוד ושיטות חקלאיות חדשות. בכך הפכו הנשים להיות מפרנסות עיקריות של המשפחה כאשר הן מקבלותאת המפתחות לכלכלת רואנדה ומבטיחות אוכל וחינוך טוב יותר למשפחותיהן. 

לתעשיית הקפה ברואנדה לקח כעשר שנים להתאושש. עכשיו ברואנדה המודרנית, מתוך הבנה שהקפה הוא משאב עיקרי שיש ביכולתו להצעיד את רואנדה להתאוששות כלכלית מהירה, יש אסטרטגיית קפה לאומית כלכלית אגרסיבית, לשפר ולהרחיב את תעשיית הקפה. חלק מהאסטרטגיה שמה דגש על איכות גבוהה ביותר ועל גידול זנים מיוחדים ולא קפה מסחרי. התהליך הוא במימון משותף של ממשלת רואנדה והן של מדינות אחרות שכעות בעלי אינטרס, כמו גם משקיעים פרטיים .

ההתפתחות הגדולה התאפשרה רק על ידי מנהיגים או יותר נכון מנהיגות,  שזיהו את הפוטנציאל בענף הקפה. נכון להיום רואנדה נחשבת מובילה עולמית  בייצור של פולים באיכות גבוהה.


(אחת מהאחיות)


בזכות אסטרטגיית גידולי קפה מיוחדים, החקלאים מקבלים שכר הרבה יותר מתגמל. לדוגמה חקלאית בשנת 2000  קיבלה 0.20 דולר לק"ג והיום  כ- $ 3.50 לק"ג! הכסף הזה מאפשר לשלוח את ילדיהם לבית הספר, לבנות בתים חדשים, לשקם את חייהם לאחר המלחמה ולהשקיע בחזרה במטעים שלהם.

אז בפעם הבאה, עצרו! רגע לפני שאתה שותים, תשאלו מאיפה הקפה שאני שותה הגיע? ומה הוא עבר כדי להגיע לכוס שלי. אם הקפה שלך הגיע מרואנדה, דע, כי מה שאתה שותה עזר להקים מהריסות, חורבן וייאוש מדינה על תושביה ולהצעידה קדימה לעתיד טוב יותר!


3African Sisters

3 אחיות אפריקאיות

3 אחיות אפריקאיות, הנה חברה השואפת לשפר את ההזדמנויות הכלכליות של רואנדה, על ידי העצמת נשים ולעזור להם לשווק את הקפה הייחודי שלהם לעולם.  בכך לעזור לחקלאי הקפה מרואנדה לעלות את המוטיבציה בעבודתם ולעשות הבדל משמעותי בחיי היומיום שלהם. הן עובדות בשיטת סחר הוגן ומתאמצות לשפר את איכות הקפה ברואנדה, כהבטחה לעתיד טוב יותר.

3 אחיות אפריקאיות שואפת להיות סמל של תקווה עבור מדינת רואנדה וזו המשימה שלהן, לעשות את הטוב ביותר לכלכלה דרך גידולי קפה מיוחד וטעים להפליא. 

הבאנו לכם 5 סוגים מיוחדים של קפה מהאחיות!

לחצו על הקישורים לעוד מידע על סוג הקפה

Simbi 1000 Hills Coko Turengeri Kawa Muhondo