אם חשבתם לזרוק את הקפה שלכם, תעשו הפוך.

אנחנו אוהבים קפה ואם אפשר אז הרבה, אבל תמיד יש תחושה קצת מוזרה לגבי הפסולת שנשארת מהמשקה האהוב. אז נכון שקפה מתכלה וזה באמת פתרון אחד.. אבל אולי יש משהו אחר לעולם להציע? אם התיאוריה שבכל מקום אנשים מקבלים את אותם רעיונות בו זמנית נכונה, כנראה שעוד מוחות נאבקים במחשבה הזו.

מצאנו כמה חברים חכמים מסביב לגלוב, שמשתמשים בקפה ממוחזר כדי ליצור מוצרים חדשים.  בחרנו את ה – 11 המועדפים עלינו ואל תהססו לכתוב לנו אם אתם מוצאים משהו מרתק יותר שלא נכנס לרשימה.

#1 נעליים

חברת Nat-2  השיקה לאחרונה את קו נעלי הקפה שלה, שכולל נעלי ספורט המתאימות לשני המינים ועשויות משאריות קפה. נעלי הסניקרס החומות, טבעוניות במאת האחוזים, עשויות מפולי קפה ממוחזרים, צמחי קפה וקפה משומש. יחד עם הנעליים החברה שולחת לכם גם משקה קפה לבחירתכם. 

(אם אתם מזמינים לכם זוג, אנו ממליצים בחום לבקש קפה קר.)

#2 ספל קפה

אולי השימוש החדשני והפנטסטי ביותר ששמענו לסגירת מעגל החיים של הקפה. המעצב הגרמני ג'וליאן לכנר קיבל השראה משימוש בקפה ליצירת חומרים מורכבים כשהחליט להכין את הדבר היחיד שאוהבי הקפה צריכים הכי הרבה: משהו ללגום ממנו.

ג'וליאן יצר סדרה שלמה של כוסות אספרסו וצלוחיות קפה שנקראת Kaffeeform. הוא בילה למעלה מחמש שנים בפיתוח התהליך, כשערבב קפה עם עץ ודבקים טבעיים כדי ליצור אביזרים מדהימים לכוס קפה מושלמת.

(הכלים של ג'וליאן – חזקים, קלים ועמידים במדיח כלים)

#3 פטריות

פטריות הן טעימות להפליא אך לא ידידותיות לגינה. במילים אחרות, לגדל אותן זה וואחד סרט. אם אתם מחפשים קשר ארוך טווח איתן, תדאגו להן למיטה נעימה של קפה. למה זה כדאי? חוץ מהכנת עציץ מתנה לחבר, הפטריות הן גם מקור נהדר לסלניום, שהוא נוגד חמצון רב עוצמה המסייע בתמיכה במערכת החיסון ובמניעת נזק לתאים ולרקמות.

בנוסף, כאשר מכינים כוס קפה, פחות מ -1% מהביומסה של הקפה מסתיימת בפועל בכוס. תחשבו על זה רגע.. אם מיוצרים מדי שנה יותר מ – 9 מיליארד קילו פולי קפה ומושקעת כמות עצומה של אנרגיה בייצור ושילוח ברחבי העולם, אז נזרוק 99% לפח?

(זכרו: פטריות זה עניין של הרגל, תרתי משמע.)

#4 אמנות קפה

יש כמה אמנים היפסטרים שובבים אי שם, שמשתמשים בקפה כצבע, אבל לא חברנו האמן פרננדו מוסקה שמשתמש בפולים עצמם לאמנותו! הוא עושה פרויקטים אמנותיים של קפה כבר שנים ובשנת 2009 החליט לנסות להשתמש בקפה כחומר לציור והתוצאה לפניכם.

(היצירה הזו נקראת קפה ויין אדום ואלו גם המוצרים שבהם השתמש.)

(פרננדו מוסקה. אפילו הקנבס עשוי משק קפה ממוחזר)

עוד אומן שהיינו חייבים לציין הוא האמן האינדונזי בן ה – 25 גידאק אלניזר.

גידאק משתמש בקפה ובאדמה כדי ליצור סצנות מורכבות כאשר בדר"כ משתמש בעלה בודד כקנבס. השילוב בין קנה המידה לדיוק היוצא דופן הופך את האמנות הזו למושכת יותר מכל לאטה ארט שבריסטה יעשה לכם.

(מעדיפים ציור של עלה בקפה או עלה מצוייר בקפה? יצירתו של גידאק האינדונזי.)

אחרונה חביבה שכנה שלנו מקפריסין מיה אריס עם כמה מהיצירות היפות של האמנית. 

מדהים, הכל נעשה בקפה!

#5 תאורה

המעצב שבסיסו במלבורן ראול לאורי רצה ליצור משהו רב חושי העשוי מקפה לאחר שהרגיש שהיבטים רבים בחייו קשורים לרגעי קפה ולכן עליו להוקיר את מה שנשאר מהכוסות הרבות שהוא שותה. לאחר אינסוף ניסויים וחקירות הקים את חברת Decafé, המייצרת חפצים ביתיים  מקפה טחון. החברה ידוע בעיקר בזכות המנורות שלהם אך הם מייצרים גם חפצים אחרים כמו פמוטים ואגרטלים.

תהליך הייצור הוא סוד, אך מה שהם מספרים עליו הוא שקפה משולב תחילה עם חומר ואז מחומם לצורה מוצקה בצורה הרצויה. נשמע די מדהים! מנורה שיש לה ניחוח של קפה ותחושת אדמה בתוספת העיצוב הסופר מגניב.

(נראה קצת כמו קרמבו, לא?)

(עיצוב נוסף)

#6 מדפסת תלת מימד

3Dom הינה חברה המשתמשת בקפה לחומר הדפסה בתלת מימד. כן, במקום פלסטיק! הם אומרים שאפשר להשתמש בכל מדפסת תלת מימד המשתמשת בפלסטיק PTA רגיל והתוצאה מדהימה. למרבה הצער לא ניתן להשתמש בתוצאה לנוזלים חמים ולכן אי אפשר להדפיס ספל קפה או קנקן.. אבל עדיין חידוש מגניב מאוד לא כך?

(לא ברור מה הם ניסו לעשות כאן, אבל הדמות הקטנה והחמודה הזו עשויה נטו מקפה)

#7 רהיטים

Re-works, חברת עיצוב ללא מטרות רווח המתמחה בטכנולוגיה ירוקה, מצאה דרך גאונית לייצר רהיטים מפסולת קפה.

הקפה משולב עם פלסטיק ממוחזר ליצירת חומר מורכב, עמיד למים וקל להרכבה. החברה יוצרת מוצרים למגוון ריהוט ביתי, כסאות, כסאות בר ושולחנות קפה. לא ברור כל כך כמה זמן יחזיק כסא שעשוי מקפה, אך אנו מקווים שהקונספט יתפוס כי אם אתה יושב על כסא מקפה, לצד שולחן מקפה ושותה קפה, אתה כנראה עשיר.

(המחיר כבד, הריהוט קל.)

#8 ביגוד

החברה הטאיוואנית  Singtex / S. Café  מספקת לנו בגדים מגניבים עם יתרונות נוספים כמו ניחוח ריחני. הם משתמשים בפטנט כדי למחזר את הקפה המשומש לחוט, שהופך אותו לבד עמיד בפני ריחות ואפילו לקרני UV. זאת בשל העובדה שלקפה קלוי יש תכונות טבעיות לדבר ולכן בד העשוי מחוטי קפה עובד ממש טוב בלבוש ספורטיבי.

(בתמונה: הקולקציה הראשונה. יענו יש תוצאה הרבה יותר טובה כמו בסרטון פה למטה.)

#9 תכשיטי יוקרה

Çurface הוא חומר ייחודי העשוי מקפה ממוחזר שנאסף בלונדון.  Rosalie McMillan משתמשת ב- Curface ובחומרים משובחים אחרים כמו כסף וזהב כדי ליצור תכשיטים יפים ומשובחים.

(זה הדרך הנכונה להתגנדר לבית הקפה השכונתי.)

#10 קמח קפה

דמיינו שאתם יכולים לאפות עם קמח המכיל קפאין? הפסיקו לדמיין. אומנם CoffeeFlour שמקורו בפירות הקפה מתהדרים בסיבים פי 5 יותר מקמח דגנים מלאים ו -84% פחות שומן מקמח קוקוס. לא צריך יותר עוגה וקפה, הכל כבר בפנים.

(100% קמח קפה!)

#11 גלגל הצלה לכדור הארץ

המכון הלאומי למדע וטכנולוגיה של אולסן בדרום קוריאה גילה כי בעזרת  שימוש בקפה כדי לתפוס גז פחמן, ישנה דרך פשוטה וזולה להוצאת גזי חממה מזיקים מהאטמוספירה. מדענים פיתחו את החומר החדש שנוצר על ידי הטמנת קפה משומש (100 אחוז קפה קולומביאני, קלוי כהה, טחון דק) בתמיסת אשלגן הידרוקסיד וחימום התערובת.

החוקרים אומרים כי החומר החדש  בנוסף עשוי גם ללכוד ולאחסן גז מתאן מהאטמוספירה ובכך – לאחר שספג אותו, הוא יכול לשמש כדלק! בעל תכונות שריפה נקיות יותר מדלקים הקיימים היום. בקרוב רכבים בתדלוק קפה?!

(זה יהיה יום מיוחד מאוד עבור האנושות והוא לא כזה רחוק.)

זהו חברים, סיפורנו תם ונשלם.

מקווים שחידשנו לכם משהו וגם אם לא, האמת אין מצב שלא, אז בכיף.