5 דברים שהורסים לכם את הקפה

קפה יכול להיות טעים, פירותי, מתוק ורענן. הוא גם יכול לטעום כמו בוץ, אפר או משהו שרוף.

 כן, אלה טעמי קפה שאושרו מדעית.

הדרך להימנע מטעם של אפר בקפה היא שמירה על הרגלים נכונים וקפה קלוי טרי ברמה גבוהה.


(אם הקפה שמח, אתם שמחים.)


זה הזמן לעשות קצת סדר בקפה שלכם. 

למרות שיש יותר מחמישה סעיפים נתמקד ברעים ביותר. אם לא תשלטו בדברים האלה, שום טכניקה מיוחדת או מכשיר חליטה לא יעזרו לכם.

ואם תצליחו? לא יהיה לך שום דבר שימנע ממכם לבשל קפה עשיר וטעים.


#1 אחסון קפה

הכל מתחיל עם פולי הקפה ואיך הם מאוחסנים. אם תשימו את שקית הקפה החדשה במקום הנכון, היא תישאר ברעננות שיא במשך שבועיים-שלושה.

המקום הלא נכון, עם זאת, יכול להביא אותו לחוסר טעם במחצית הזמן. קפה, ממש כמו כל פרי, בשר או גבינה אחרים צריך להיות מאוחסן היטב.


לאחסן את הקפה במקום חשוך

קרני רנטגן, קרני UV ושאר אופציות האור פוגעים במזונות, כולל קפה. הכי חשוב להרחיק כמובן מאור שמש, אך אפילו אור ממנורות רגילות עדיין יכול לפגוע בטעם הקפה. באופן אידיאלי, החושך לא מספיק – צריך לאחסן את הקפה במיכל אטום.


מיכל אטום אוויר

חמצן הוא הרוצח הגדול של טריות המזון. הוא גורם להתנדפות שמנים ארומטיים, גורם לתאי קפה (וטעם) להתמוטט, ואפילו מספק תנאים לחיי המיקרוביאליות(בקטריות) לצמוח.

 אז נא לאחסן את הקפה במיכל שתוכל לאטום לאחר הפתיחה!

אם לא תאחסנו את הקפה בזהירות, תהרגו אותו אפילו לפני שתתחילו לבשל אותו. לא חבל?


עוד בנושא האחסון שווה לכם לנסות – איך לאחסן את הקפה שלי? 


#2 שמירה על ציוד הקפה

אם ציוד הבישול שלכם אינו נקי, גם הקפה שלכם לא יהיה נקי. הגיוני לא?

 בטח אתם אומרים לעצמכם שזה לא עניין גדול, האמת שזה כן.

מכונות פילטר אוטומטי ידועות לשמצה במיוחד בניקוי והטיפול המסיבי שהן צריכות לעבור כמעט אחרי כל שימוש והעובש תמיד מצטבר במקומות קשים לניקוי. עובש זה פוגם בטעמי הקפה וחשוב מכך, הוא יכול לאט לאט להגיע למערכת החיסונית שלכם. בכלי חליטה ידניים לעומת זאת, בזכות הפשטות שלהם, אין בעיית עובש.


#3 קפה טחון מראש

ברגע שיצאו מהקלייה, לפולי קפה שלמים יש שבועיים-שלושה של רעננות שיא לפני שהם מתחילים לרדת בטעם ובאיכות. קפה טחון מחזיק רק כ -30 דקות.


שווה לקרוא עוד בנושא – מה הטעם בקפה טחון?


כמו שאמרנו בקטע של האחסון, חמצן מפרק אוכל.

תהליך הפירוק איטי עבור פול שלם, בגלל שטח הפנים הקטן ולוקח לחמצן זמן רב לפלוש עד למרכז. לעומת זאת, בקפה טחון לא לוקח הרבה זמן עד שהחמצן יתפוס את כיפה אדומה.

טחינה של כל כמות הקפה שלכם מראש היא דרך בטוחה להרוס את הקפה שלכם. השמנים הארומטיים יתאדו במהירות, התאים יתפרקו וייקחו איתם את הטעם. אין דרך להחזיר קפה מעופש לחיים, אז אל תיתנו לו להתעפש מלכתחילה.

הדרך הנכונה =  תמיד לטחון את הקפה רק כמה דקות לפני הבישול. ככה תשמרו על התכונות הטריות עד שתהיו מוכנים לחוות אותן. אני ממליץ לכם לשקול לקנות מטחנת קפה ידנית. זה יעלה את איכות הקפה שלכם בצורה דרמטית!


#4 מים טובים

קפה הוא 99% מים. אז .. השתמשו במים טובים.

בתחום הזה אומנם השליטה שלכם מוגבלת, זה או שיש לכם מכשיר לסינון מים בבית או לא.

בכל מקרה, מים מטוהרים הם אידיאליים. אם החלטתם לצאת למסע בעקבות המים המושלמים שלכם, מקורות רבים של מי מעיינות קרובים לרמה הזו, כך שאם תרצו להתגנב לאיזה מעיין ולהשיג  3 או 5 ליטר אתם על הגל! יש להוסיף שאנו מגנים גנבה.


#5 ראש פתוח

קפה זה דבר מדהים. הוא מגרה לנו את כל החושים וחוויה טובה יכולה להיות נצחית.

יש אנשים שלא אכפת להם לחפש את הניואנסים בקפה טרי.

יש אנשים, שפשוט מגלגלים את העיניים כשאנו אומרים שקפה יכול לטעום כמו אוכמניות או יין. האנשים האלה מפספסים עולם מרגש ועשיר.

תהיו סקרנים, תחקרו ותתנסו. יש כלכך הרבה דרכים לבשל קפה תמצאו את האהוב עליכם וללכת משם. קנו קפה שעוד לא טעמתם. נסו חליטות קפה חדשות. למדו ותאהבו לטעום קפה.

עולם הקפה מפואר ומחכה לכם. אתם מוכנים להרפתקה?

לעמוד של קפה קלוי מיוחד – לחצו כאן