Indian Robusta Cherry AA ירוק 1 ק"ג

38.00

  "Cherry AA" – רובוסטה באיכות גבוהה.

הרבה קולי קפה, בעיקר אמריקאים, קונים קפה ירוק על פי כלל "ערביקה טובה, רובוסטה רעה." הכוונה היא לשילובם יחדיו בתערובת.

הם עושים זאת מכיוון שהם מכירים רק את הרובוסטה הזולה המסחרית באיכות ירודה שנמצאת לעתים קרובות בחנות התבלינים הקרובה אליהם. העובדה היא שרוב הרובוסטה יכולה למעשה להיות נקייה, איכותית ומתאימה לתערובות אספרסו הכי טובות שיש. בנושא הרובוסטה האיכותית עדיין יש המון התנגדות בקהילת הקפה העולמית.

הגיע הזמן לשינוי.

בתור התחלה, קשה למצוא רובוסטה באיכות גבוהה, כאשר הודו היא אחד המקורות הבודדים שיכולים לייצר רובוסטה בדרגה גבוהה לאספרסו. מה שמפריד בין רובוסטה איכותית למקבילה בדרגה נמוכה היא מידת הטיפול במטעי הקפה בהודו –  דרכי הגידול, קציר ושיטות העיבוד של הקפה.  ברובוסטה האיכותית נקבל אותו טיפול כמו פולי ערביקה. חלק מדרכי הטיפול ברובוסטה כוללים:

  • גובה רב (עד 1400 מטר)
  • צל הולך וגדל
  • הדגשת איכות הפול על פני תפוקת הצומח
  • קטיף סלקטיבי
  • תהליכי עיבוד יבשים ורטובים בצורה קפדנית
  • מיון ודירוג מדוקדקים של טיב הפרי.

בעזרת כל השלבים האלו Cherry AA הוא אחד מסוגי הרובוסטה הנקייה והעדינה ביותר בעולם. אין בו שום טעם לוואי וזה מאפשר לרובוסטה למלא תפקיד אינטגרלי בתערובות אספרסו מצוינות.

הכללת רובוסטה נקייה ואיכותית יכולה לספק כמה יתרונות לתערובת אספרסו.

ראשית, מכיוון שלרובוסטה יש תכולת קפאין גבוהה יותר מפולי ערביקה, היא מעניקה לתערובת את ה"בעיטה" הנוספת שצרכני האספרסו מצפים לה. שנית, מכיוון שהמון צורכים את האספרסו שלהם במשקאות על בסיס חלב, רכיב הרובוסטה יחד עם חלב עוזר להדגיש את הטעמים של פולי הערביקה המשמשים כטעם של התערובת או רכיבים מדגישים אחרים.

התועלת הסופית ואולי המשמעותית ביותר, היא שרובוסטה משובחת משפרת את הקראמה ואורך החיים של האספרסו מבלי לגרוע מהטעם.

אז אם עד עכשיו היו לכם ספקות אם לשלב רובוסטה בתערובת שלכם מקווים שהסרנו אותן. כאשר אתם שוקלים באיזו רובוסטה להשתמש בתערובת אספרסו, אנו מוצאים כי הרובוסטה ההודית Cherry AA מספקת כוס חלקה ורכה עם ארומה עזה וניחוח דמוי שוקולד.  

-
+

ייתכן ותאהבו גם